Halaman

Selasa, 8 Julai 2014

Tutorial pembelian produk Shaklee menggunakan ESELL.

Alhamdulillah, Shaklee maju setapak lagi ke hadapan. Bagi memudahkan urusan pelanggan yang ingin membuat pembelian produk SHAKLEE, satu Shopping mart Shaklee telah dibina. ESELL direkacipta khusus untuk pelanggan SHAKLEE di luar sana. Berikut saya sediakan tutorial bergambar untuk rujukan korang yang ingin membuat pembelian produk Shaklee sendiri tanpa melibatkan pihak ketiga, yakni pengedar. Korang hanya berurusan dengan SHAKLEE secara langsung melalui laman webnya. Dunia di hujung jari kan.. sungguh mudah..

Kita mulakan tutorial sekarang ye.

Pertama sekali, korang perlu menggunakan pelayar web Mozilla Firefox untuk urusan pembelian ye.



Contohnya, korang ada baca entri saya KEKAL CERGAS SEPANJANG BERPUASA, di bawah entri itu, ada link untuk korang membuat pembelian.


Selepas mengklik salah satu set yang berkenan di hati, korang akan terus disambungkan ke laman web shaklee. 
Korang perlu KLIK AGREE ye.. Selepas tu leh tekan NEXT.

Korang akan dapat melihat paparan produk. Di bahagian ini , korang boleh pilih produk yang korang nak dan masukkan kuantiti yang diperlukan.
 
Boleh tick salah satu produk atau tick keseluruhannya sekali. Dah puas hati, Tekan CHECK OUT ye.

Ini bahagian paling penting ye. Korang kena isi maklumat ini betul- betul. Sebabnya Shaklee menggunakan maklumat di bahagian untuk proses penghantaran produk kepada korang. Dah isi dan dah semak. Klik je CONTINUE tu ye...

Bahagian korang membuat PEMBAYARAN. Pembayaran menggunakan kad kredit ataupun kad debit. Kad kredit semua orang tahu kan?? Kad Debit tu dimudahkan cerita ialah kad bank korang. Tak kiralah bank mana asalkan pada kad bank tu tertulis perkataan VISA atau MASTERCARD. Jika ada salah satu perkataan tu, kad korang tu boleh digunakan sebagai kad debit. Syarat paling utama dalam kad debit ialah ada duit dalam akaun simpanan korang. Sebab kad debit memotong terus duit daripada akaun simpanan untuk urusan pembelian dalam talian macam ni ye. Jelas ye... Jangan risau tentang keselamatan akaun korang. SHAKLEE AKAN MENJAGA KERAHSIAAN AKAUN KORANG. JUMLAH YANG DIPOTONG BOLEH DISEMAK TERUS TANPA CAS2 TERSEMBUNYI. Bila korang dah submit bahagian bayaran ni, paparan ini akan muncul.

Contoh yang saya beri ni, guna kad Debit Maybank jadi simbol Maybank lah kat atas. Korang kena masukkan security kod. Kod ini akan dihantar ke nombor telefon yang korang daftarkan di bank berkenaan. Jadi, selamat kan.. Bila korang dah masukkan security kod ni... tunggu sehingga keluar resit pembayaran dan korang boleh print out. Simpan elok- elok untuk rujukan di masa akan datang.

Diharap tutorial ini berguna untuk pembeli produk- produk shaklee di luar sana. Namun korang still perlu cari pengedar untuk mendapat konsultansi produk ye. Maka carilah pengedar yang benar-benar mahir dengan produk.


P/s : Nak konsultansi daripada saya... hubungi je nombor saya di bawah atau cari saya di facebook ye




Salam kasih sayang untuk korang

Dayana Bahar
ur Shaklee Independent Distributor
932071
0192481068 (wasap/sms/we chat)



1 ulasan:

LYAfrina berkata...

Waaa.. makin mudah la nk beli sdri.. lya j x grak2 lg.

Catatan Popular