Selasa, 13 Mac 2012

Sakit gigi vs Minyak Gamat

Semalam gigi sakit, apabila tersentuh je gigi atas dengan gigi bawah, mesti rasa ngilu.. Bengkaknya sampai ke gusi.. Dah lama gigi tu berlubang.. Dah banyak kali tampal pun.. tapi lama manalah sangat tampalan tu bertahan kan..  Memandangkan gigi terasa semakin ngilu, Dieyna nekad nak berbuat sesuatu.. Dahulu dah pernah buat sekali dan berhasil, kali ni nak cuba lagi.. Korang nak tahu apa Dieyna buat?? Hehe oke Dieyna share di sini.. Dieyna guna ini
Pinjam gambar en Google

Rawatan mudah lagi menjimatkan. Dieyna ambil cotton bud ( Kapas pengorek telinga tu) celup dalam minyak gamat kemudian, sapu kat tempat gigi yang sakit tu.. Alhamdulillah, bangun tidur pagi tadi, rasa sengal, sakit dan ngilu tu dah hilang... Kalau korang sakit gigi bolehlah menggunakan minyak gamat sebagai rawatan alternatif.. Jangan letak banyak2.. kan jadi pesen lain pulak.. letak sedikit je.. 

Macam mana Dieyna boleh sesuka hati guna minyak gamat untuk rawat sakit gigi ni ? Alasannya, kat botol minyak gamat tu ada tulis "Untuk merawat luka, gatal- gatal  dan sakit gigi" .. Nampak tu, ada khasiat untuk gigi kan, so apa salahnya mencuba.. Syukur Alhamdulillah, berjaya.. hehe Kalau tak berjaya kena tanggung sendirilah akibatnya...

p/s : Kalau korang nak cuba jaya macam Dieyna, apa salahnya.. cuma keberkesanan kepada diri korang tu Dieyna tak jamin eik... Cuba dulu baru tau... Jangan risau kalau sakit gigi lepas ni... :))



18 Blogger Bersuara:

mama maman aka yana berkata...

tak tau lak boleh letak ubt gamat.. bukankah selalunya ubt gitu sapu kat luar2 je..?? hehehe

Aine Ainun berkata...

Huhu...x tahan kalo skit gg

LYAfrina berkata...

sakit gg paling xtahan.. tp bila surut bengkak tu..lama dia bgkak blik kan.. ubt plikng mujarab kna cabut gg gak.. hik2..

tp itulah y takut..tu smpai skarang lya pon nahan j skali dia dtg sakit.. gg lya ni bkas tmpal tcabut..so gigi tu mmg kna cbut, xleh tmpl balik.. tp tu la..TAKOTTT huhu

izyantyPersonalTaste berkata...

baru taw...nice info

Ms Velentine berkata...

mmg tak le tahan kalo gg sakit....

Dieyna berkata...

1st try tahun 2010, sakit gigi sampai tak boleh tidur.. letak garam tak jadi jugak, last2 terpadam botol minyak gamat, baca arahannya, tertulis untuk sakit gigi.. tak pikir panjang terus je letak kat gigi yang sakit tu.. lega, boleh tidur lena sampai pagi... x sakit dah.. hehe

Dieyna berkata...

Memang tak tertahan.. huhu sakit sampai kepala tu..

Dieyna berkata...

samalah kita.. tak berapa berani nak jumpa dentist.. taknak gigi kena buang.. sayang lah gigi.. huhu

Yumida berkata...

dulu kecik penah rs sakit ni...dh besar..alhamdulillah xd...tp x terasa ker myk gamat tu kena air liur...byk kemujaraban guna myk ni kan...
ske tgk header sis...cam kembali ke alam kanak2 riang

Dieyna berkata...

dah tau gunanya baik berkongsi ye dok?

Dieyna berkata...

semua pasti merasainya hehe

Dieyna berkata...

rasa jugak payau gitu, tapi kalau dang sakit dok peduli doh.. asal baik jer,,

header percuma orang bg.. ada entrinyer kalau nak baca lah.. tajuknya kecewa &gembira.. klik situ yer

AiSyA LiEzA berkata...

grr.. kalau sakit gigi.. smua xkna.. >.<

shafiq berkata...

saya bru cbut gigi pg td..drah kua je..bru je ni ltk myk gmat..emm.

shafiq berkata...

saya bru cbut gigi graham pg td.tp darah sek kua je..emm.leh ke ltak myk gmat?

Dieyna berkata...

Bolh je, try letak skit2.. jangan tuang satu botol dalam mulut plak. haha letak minyak atas kapas kendian tekap pada geraham yang berdarah tu. Insya Allah berkesan.

Ayuni berkata...

thanx sis, nk try nie....

langkawi7 berkata...

Info yang bagus anda kongsikan
www.langkawi7.wordpress.com

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT