Isnin, 7 Julai 2014

Vivix Ikhtiar Pesakit Kencing Manis

Bulan ni bulan promosi VIVIX. Beli 6 percuma 1. Berita baik kan??? Dalam entri saya sebelum ni, ada saya terangkan serba sedikit tentang kebaikan dan manfaat VIVIX. Boleh klik sini ye.

VIVIX- Satu penemuan ...

Alhamdulillah, saya kenal VIVIX dan terus jatuh cinta kerana kesannya.

Sebenarnya, salah seorang anak saudara Dieyna penghidap Kencing Manis Type 1 . Penyakit tu dikesan semasa usianya semuda 8 tahun dan sekarang anak saudara tu dah berusia 20 tahun. Setiap hari, dia harus menggunakan suntikan insulin sebanyak dua sesi, pagi dan malam. Itulah yang harus dia lakukan sepanjang tempoh 12 tahun. Keluarganya cukup menjaga pemakanannya, semua ahli keluarga makan makanan yang sama dengannya. Sokongan ahli keluarga sangat penting untuk pesakit Kencing Manis. Dieyna memang sokong cara kakak menjaga pemakanan anak- anaknya. Semua perlu makan makanan yang sama dengan si kakak. Barulah adil kan. Oke, nak jadikan cerita Dieyna cadangkan VIVIX kepada kakak untuk diberikan kepada anak saudara tu. Alhamdulillah, kakak berminat untuk ikhtiar anaknya. Sebelum ni, anak saudara tu perlu mengambil suntikan insulin dua kali, 28mmol pada waktu pagi dan 18mmol untuk waktu malam. Sebelum tidur, dia amik sesudu VIVIX. Pesakit kencing  manis memerlukan suntikan insulin untuk mengawal kadar gula dalam darahnya. Jika terlebih insulin untuk pesakit yang kadar gulanya dah stabil, pesakit kencing manis boleh jadi hipo pulak. Baru- baru ni, anak saudara dimasukkan ke wad kerana hipo. Doktor buat diagnosis baru rupanya insulin yang dia duk amalkan sekarang dah overdose untuknya. Sebab tulaa dia selalu hipo. Terkini, kadar insulinnya dah dikurangkan kepada 22mmol pada waktu pagi dan 10mmol pada waktu malam. Alhamdulillah.. perubahan positif. Vivix tu sebagai ikhtiar sahaja bagi menjaga kesihatan menjadi lebih baik. Kisah yang Dieyna kongsi tadi kisah keluarga sendiri. 

Dieyna cuba google daripada mrgoogle untuk mencari pengalaman orang lain dengan VIVIX sebagai Ikhtiar Kencing manis. Ini yang Dieyna jumpa.

sumber : www.rahsiavitamin.com

sumber : mr google

Tak cuba sendiri memang tak tahu kan... ? Bila dah cuba n nampak kesannya barulah kita rasa berbaloi membelinya. Jangan tunggu dapat penyakit dahulu baru nak menjaga itu ini. Semoleknya kita jaga daripada sekarang. Mencegah adalah lebih baik daripada mengubati kan. Allah pun nak kita berusaha menjaga kesihatan tubuh badan yang dipinjamkan kepada kita ni...

Antara manfaat lain VIVIX.

Berminat nak membeli dengan saya, boleh je WASAP/ SMS KE 019-2481068.

Seandainya korang ada KAD KREDIT/ KAD DEBIT korang boleh je nak order sendiri , KLIK JE bawah ni ye .. kemudian follow arahan seterusnya. Jangan risau sebab SHAKLEE menjaga keselamatan urusan korang.


JIKA KORANG MENDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, HARGA VIVIX JAUH LEBIH MURAH. NAK TANYA LANJUT, BOLEH WASAP SAYA JUGA

0192481068
DIEYNA




3 Blogger Bersuara:

aisyah ambris berkata...

salam ramdhan...aisyah singgah dan follow sini.. #632

http://aisyahambris.blogspot.com

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

vivix mmg best..ramai cust YM yg fall in love.. :)

Siti_btp berkata...

Assalamualaikum dayana..apa khabar ..Aalah lama dah tak menyinggah kat sini..dah besar baby ye..

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT