Jumaat, 23 Mac 2012

Dari Dapur Dieyna : Ikan Siakap Kukus Ala Portugese

Masakan Dieyna buat minggu lepas, baru sempat upload gambar dari Kamera ke Lappy, jadinya kiranya kalau masakan ni wujud lagi maknanya dah basi lah hehe tapi tak sempat basi sebab dah selamat dalam perut dah.

Sekarang ni nak bagi mata korang pulak makan... hehe


SEBELUM

SELEPAS
Resepi ni resepi RAHSIA.. Kiranya esklusif Dieyna beri dalam blog ini.. Baik korang bersedia ye, sebab kali ni resepinya bergambar. Tak payah sibuk2 cari pen dan kertas ye.. diulangi tak payah... 
SEBABNYA 
INILAH RAHSIANYA
PERENCAH IKAN KUKUS PORTUGUESE
KELUARAN MAK NYONYA
Hehe korang cuma perlu pi kedai cari perencah ni sahaja.. Rasanya best.. Cara penyediaanya korang tengok sendiri kat belakang plastik ye... 

p/s : Suspen dok??? :))

15 Blogger Bersuara:

Deru Ombak berkata...

Hoh! Saspen mung.. Hehe..

Ana... Akk loading berjinggut kat sini.. Kesian ah device akk yg cikai ni..

9n0L4 berkata...

haha. nakalnyeeeeeeee. ;)

Cik Anis berkata...

ha ha ha ha :D
jemput g blog cik anis :))

Kazman / Sue berkata...

aduhhh... perut tengah lapar tetiba muncul siakap depan mata la pulak.... nak cari la kat area puchong malam ni jugak....

etuza berkata...

Pakar memasak ya..sebaik2 wanita kena hebat di dapur ya..

Yana Libra berkata...

ingatkan betul2 RAHSIA..hehe..terkejut jap~~ :p

pelik je nama masakan ni..confirm sedap??

~Sweet Honesty~ berkata...

haha~ sempoi je ekk.. nanti nk bt resepi gak..muahahahha

Aine Ainun berkata...

Wah! Baru nak cpy paste..heeee,
tp x pnah dgar pon mak nyonya tu..t la sy try cari..

mzhany berkata...

waaa menarik nih. kena cuba jugak nih...

dyabunga berkata...

haha..memang suspen..haha

etuza berkata...

Sudilah datang ke blog Pesona ieyna jadi pilihan Pesona..hargailah ya

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

hehehe...berehhh! senang kije kan...YM suke.:)campakkan ajer...

Dieyna berkata...

Dah cari belum ni hehe???

Dieyna berkata...

xpakar pun.. hehe tengok plastik tu, kan instant rempah ikan kukus hehe

Dieyna berkata...

sedaplah di lidahku yang merasanya hehe

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT