Halaman

Rabu, 7 Oktober 2015

Homeschooling : Aktiviti terbaik bersama anak-anak

Nampaknya, blog ini perlu diaktifkan kembali. Rasanya blog memang medium yang sangat sesuai untuk saya simpan aktiviti anak-anak, resepi2 dan pelbagai lagi info bermanfaat.

Alhamdulillah, selama ni saya memang ada membuat  aktiviti homeschooling bersama anak- anak, ada yang sempat diambil gambar kenangan tapi banyak yang tidak dirakamkan. Apa yang saya nampak, aktiviti Homeschooling memang merapatkan hubungan antara ibu dan anak. Anak pula tidak melakukan aktiviti yang membahaya dan yang penting segalanya berada dalam   jangkauan mata  ibu atau bapa.

Apabila kita sebut tentang HOMESCHOOLING, ianya bukan bermaksud kita hanya memperkenalkan mereka dengan bahan kandungan akademik semata-  mata tetapi semua perkara kita boleh dedahkaan kepada anak-anak terutama perkara- perkara yang berlaku di dalam kehidupan seharian.

Anak, individu terpenting yang diamanahkan ALLAH untuk kita didik sebaiknya, 

Apa yang saya buat bersama anak saya?
Apa sahaja kami lakukan bersama, di dapur, menonton, berkebun, mengemas rumah,  membeli belah dan sebagainya. Walaupun, mereka buat sekadarnya sahaja tetapi sekurang-kurang mereka terlibat sama. Biar mereka belajar dan  biar mereka rasa, mereka penting dalam hidup kita.....

Semangat nak berhomeschooling bersama anak-anak makin berkobar- kobar apabila dimasukkan ke group HOMESCHOOLING GENIUS SYURGA.. Nak join sama,  klik je sebelah ye...


2 ulasan:

Liyana Anuar berkata...

cam menarik je ni kak..kena tengok ni.. :)

safurara berkata...

meriah tgk geng geng homeschooling ni. bila lah nk start buat dgn anak ni.

Catatan Popular