Sabtu, 23 Mei 2015

Homemade Nuget Tanpa Breadcrump

Hari ni terlintas nak buat nuget homemade. Malangnya langsung xde breadcrumps aka serbuk roti yang kaler oren tu. Biasanya orang guna untuk salut adunan nuget sblm digoreng.

Memandangkan nafsu nak buat nuget untuk anak2 ni kuat maka dengan senang hatinya aku mereka cipta resepi...


Resepi Homemade Nuget

Daging ayam kisar (ramli ke ayamas ke atau nak kisar daging ayam sendiri pun boleh)
2 -3  sudu besar tepung gandum
garam secukup rasa
*nak letak serbuk perasa pun oke. Tapi Dieyna tak letak sebab nak bg budak2 makan kan...

Cara nya
Gaulkan semua bahan diatas sehingga sebati. Ini rupanya ye.


Adunan dicampur gaul bagi mesra.

acuan ini digunakan untuk membentuk nuget. Ambil adunan tadi kemudian tekan tekan dalam acuan comel ni. Sebelum tu letak sedikit minyak pada pinggan tu.. nak elakkan daging tu melekat

Pengganti serbuk roti hehe.. Dieyna guna tepung majik.( nak order tepung majik boleh order ngan dieyna ye.. nuget yang dibentuk comel tadi digolek golek dalam tepung ni. Kemudiannya disusun di dalam  bekas macam dibawah ni ye...
 
 Dah siap proses membentuk... kita teruskan dengan proses menggoreng ...
 Taraaaa.. siap my homemade nuget.. padat dengan isi ayam...

Sedap ke tak? Anak- anak makan habis kira sedap lah di mulut mereka.

Boleh ubahsuai lagi resepi ni bagi menambah perisa..



3 Blogger Bersuara:

lelamaisara berkata...

wow..nak try jugak la buat sendiri...

Arina Shamsul berkata...

mmg terbaek la kak ..

Yana Libra berkata...

Senang je rupenyeee

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT