Khamis, 27 November 2014

Koleksi Gajet Dapur Terbaru

Gajet di dapur dah tambah satu lagi... hehe... dulu berkenan kat pengukus Noxxa.. sanggup ku main kutu untuk membelinya.. Memang puas hati guna.. Kali ni berkenan kat Breadmaker lak... request hadiah besday daripada en suami.. Alhamdulillah diluluskan..
Koleksi gajet : Oven , Steamer, Breadmaker & Periuk nasi

Malam ni dah rasmikan Breadmaker tu,.. Dieyna buat roti asas je.. Ikut sebiji resepi yang disediakan dalam buku manual BM  dan hasilnya... taraaaaa


Dieyna pilih warna medium untuk keraknya... takdelaa gelap sangat kan? Ala- ala gold gitu... hehe

Proses mengeluarkan roti ini agak lama, kena goncang-goncang. Sebabnya, pemutar kat bawahnya tu menyebabkan roti tu melekat agak kuat. Roti berjaya dikeluarkan hasil goncangan en suami.. hehe dia nak jugak sedikit saham buat roti kan... hehe

Hooye... my roti dah menjadi.. Kena sejukkan dulu sebelum dibedah siasat hahak.

Tips memotong roti- kena gunakan pisau yang tajam. Kalau pisau tak tajam maka rosaklah struktur roti tu dan kelihatan tidak cantik..



Yang penting, Dieyna dah rasmikan roti ni. Roti asas jadi kuranglah manisnya maka Dieyna makannya bersama air KOKO Tamar.. Yummy.. Sedap.. Macam makan Roti BATA yang ayah selalu beli kat kedai roti Taman Chukai Utama tu...

Esok en suami request nak makan donut.. hehe takpe2.. breadmaker ada untuk menguli.. 

Sedikit info tentang breadmaker yang Dieyna gunakan ini.

BRAND : EMPRESS
BELI DI : COSWAY
HARGA : RM299 + 5 POINT

Berminat??? Sila lah berkunjung ke COSWAY berdekatan di tempat anda ye..




1 Blogger Bersuara:

Nur Inani berkata...

gebu je roti tu. kita buat roti tak pernah jadi. tsk. tskk :(

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT