Jumaat, 26 April 2013

Kecilnya dunia....

Dah dua minggu hantar Hannah ke TASKA PERMATA KELUARGA ... Dieyna ingatkan dia boleh membiasakan diri malangnya.. sehingga entri ini ditulis dia masih lagi merengek dan enggan pergi ke taskanya.. Setiap pagi, kami terpaksa pujuk dan dukungnya masuk ke kereta. Moodnya jangan ceritalaa, muram dan tak bersemangat... Minta lah tak berpanjangan sedihnya tu..

Selama ni Dieyna hantar dia ke rumah pengasuh,, pengasuh tu tak jaga ramai budak.. jaga dia je.. Makan disuap, tidur dipeluk.. maka, rutin dan kebiasaan itu dibawanya ke TASKA. Persekitaran tak sama .. Bak kata cikgu besar TASKAnya, Hannah perlu masa untuk hadapi perubahan persekitarannya..dan sebagai ibu, Dieyna harus tidak patah semangat dengan kehendak anak.. Jangan terlalu ikut kemanjaannya sebab impak akan datang, dia akan jadi orang yang segala kehendaknya perlu dipenuhi... Maka, buat masa ini.. Dieyna keraskan hati tetap hantar dia ke TASKA setiap pagi walaupun terpaksa mendengar rengekan dan tangisannya..  INSHA ALLAH HANNAH PASTI BOLEH..

Nak dijadikan cerita, BLOGGER JA ada hantar mesej melalui GSF WASAP.. Soalannya cukup ringkas tapi membuatkan Dieyna penuh tanda tanya...

"Kak Dieyna, hari ni HANNAH pakai baju GSF ye"

Tergezut Dieyna dibuatnya,, memang hari ni HANNAH pakai baju GSF waktu pergi TASKA.. Macam mana dia tahu? Dia lalu kat TASKA tu ke? Tpi takkan dia tak pergi kerja... Punyalah banyak soalan yang berkumpul... Selidik punya selidik.. rupanya ADIK dia jadi CIKGU kat TASKA HANNAH... huhu dang dang rasa segan.. KECIL TUL DUNIA NI KAN???

P/s : Nak buka blog baru ni.. cerita SHAKLEE kat situ.. Nanti korang support akak ye... Jadi follower kat sana lak... 
Inilah budak yang selalu menangis tu.. nak ambil gambar kat TASKA pun tak dapat lagi..
Asyik berkaraoke je waktu pagi

11 Blogger Bersuara:

Chic Na berkata...

kesian hannah. nnti lama2 biasa la tu.

ooo jaa ada mata2 rupanya kat taska Hannah tu. hihi..

Mrs Velentine berkata...

lah cikgu hannah kawan blogger mama...takpe nnt dia tak nangis lagi

Masha Meisters berkata...

maknanyer memg kecil la tu.,.....hehe

Cik Nur™ berkata...

lama2 dia biasalah tu...
tak nangis2 dahh..

izan mama mia berkata...

hiihhi..ja pasang spy kat ctu ??..hihi mg hannah tak menangis lagi nnt

Ain Dzaya berkata...

ain tak harap sangat sebenar adik2 ain duduk nursery...takut tak dapat penjagaan rapi..sebab adik2 ain salu kene buli ngn kawan2 kat nursery..so parents ain decide kene letak kat private nursery..baru selamat sikit...

Ain Dzaya berkata...

ain tak harap sangat sebenar adik2 ain duduk nursery...takut tak dapat penjagaan rapi..sebab adik2 ain salu kene buli ngn kawan2 kat nursery..so parents ain decide kene letak kat private nursery..baru selamat sikit...

Cinta Misteri berkata...

Ja nmpk hannah di taska. hihi....so sweet kita ni kannnn. GSFian terbaek

N.Aima K berkata...

comelnya anak akak!!! boleh buat menantu ha ha

LYAfrina berkata...

biasalah pmulaan ni..insyallah, lama2 hannah akn serasi..maybe ambik masa..

Si Matatajam berkata...

Skang ni mesti Hannah dah much better kan... Ada gak terbaca kat wassap ari tu..mmg kecik ja dunia ni..

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT