Rabu, 21 November 2012

Pisang oh pisang...

Tepi rumah Dieyna ni.. ada gerai jualan kuih pagi- pagi.. Selalu lah Dieyna pi membeli kat situ.. Baru ni Dieyna pergi gerai tu ternampak pisang atas meja. Tanya Kak Ma, tokei gerai.. dan dia pun konfius jenis pisang tu.. gemuk dan besar.. Kak Ma suruh ambil je katanya ada orang bagi.. Dieyna ambil sebiji je kononnya tak ramai orang dalam rumah.. Pisang tu besar dah cukup dah dengan ahli rumah bila dah potong nanti.. Semalam baru sempat memproses pisang tu, punye lah lama maklumlah penyakit M datang bertandang.. Kulit pisang tu pun dah berubah rupa dah pun, hehe mujur masih boleh dimakan.. Akhirnya pisang tu selamat dijadikan pisang goreng.. Sedap pulak rasanya.. Manis je... hehe menyesal pulak ambil sebiji je.. hehe itulah jual mahal sangat... Korang layan jelah gambar pisang tu ye..

25 Blogger Bersuara:

Nisah Mat Noh berkata...

nampak je dah sedap..
kalau dapat rase mesti lagi sedap kan
hehehe

Cik Nur berkata...

udah rope ubi goreng je kak..
mesti besokan pisang tu...

Solehah Shamsuddin berkata...

wah sedapnya.dh lama xmakan pisang goreng ni

Deqla manjew berkata...

mmg puas mkn ni kak...montel sungguh!! :)

Mrs Velentine berkata...

sedap..tp tadi makan popia

Dylla Abas berkata...

ok..lapar!

wan nurul hezrina berkata...

nmpak mcm keledek gorengjer..huhu..pisangnyer dah bercantum..

Nyue berkata...

sodapnya...mkn panas2 ni...

Chic Na berkata...

tu semua sebiji pisang ye kak? mmg besar la camtu. pagi balik kedai tu mintak lagi. hihi..

Si Matatajam berkata...

Memang sedap makan panas2 ni..

محمد رازيق berkata...

wah. sedpnya makan panas2. pastu cicah sambal kicap itam. nyum2. hehe

LYAfrina berkata...

pisang goreng ke goreng pisang??org teranung suka kata goreng pisang kan.. heheh

sedap ni mkn pns2..lya suka pisang kelak siam...

Cik Aini berkata...

mak aiii
sebiji pisang bleh byk camtu?
pisang apa ek?campisang gajah ja..eh ada ka pisang gajah.hehehe
kalo amik 2 biji
cnfirm kenyang ank branak nih akak :)

Karukord Jagau's berkata...

ini pisang goreng kalau cicah kicap gula pedas tu sedap woooo

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

sebiji pisang dpt banyak mcm tu kira besar la pisang tu kak

p/s tima kasih kak gtau psl nuffnang tu..nanti dpt BE baru wani buat mcm tu..hrp xlupa la hehe

dya bunga berkata...

lama xmkn pisang goreng..tgk pic pun jdi lh..haha

Arina Shamsul berkata...

hehehe..dah rupo kfc dah saya tengok goreng pisang tu kak..heheh.

Ain Dzaya berkata...

macam ubi keledek ghupenye..mesti pisang raja kan..sebab pisang raja besar gedabak..

IntaNBerliaN berkata...

besar jugak ye pisang ni...

kinara kinatara berkata...

wah..banyak jugak 2 kak:)

huhu..bestnya suka pisang..

lelamaisara berkata...

sebiji je tu....besar la pisang tu yek kak...
ermm..sya suke pisang goreng..sedap....

Che Rosliza Che mat berkata...

emmm sedapnya...

9n0L4 berkata...

alaaa kak, nape yg amek gmbr pisang yg sblum goreng. hee.

Yana Libra berkata...

gemuk dan besar? pelik tu kak~

Miss BaNu berkata...

sedap jer tgk hehe rasa mesti lagi sodap kn

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT