Selasa, 20 November 2012

Perang Ekonomi

Semua tahu bahawa sekarang perang kemanusiaan sedang berlaku di Palestin.. Ramai insan yang lemah dijadikan mangsa kekejaman.. Ikhlas Dieyna beritahu bahawa Dieyna tak sanggup lihat gambar kekejaman itu.. Sebak hingga ke dalam dada.. Sedih ... Rasanya perkataan KEJAM untuk ditujukan kepada bangsa YAHUDI itu masih belum cukup.. Ada perkataan yang lebih ekstrem lagi tak untuk diorang tu ye???

Kita semua mungkin tak mampu nak memerangi ISRAEL dengan senjata... Kita juga tak mampu jadi sekejam diorang.. Tapi kita mampu lakukan satu perkara,, BOIKOT produknya.. Pernah terbaca dalam FB.. ISRAEL cukup TAKUT EKONOMINYA MERUDUM... Mungkin dengan cara ini, mereka akan berhenti daripada terus KEJAM....

Berita harian online telah melaporkan beberapa firma/ syarikat YAHUDI telah bankrap kerana diboikot produknya.. RUJUK LINK NI YE.. 

Rakyat Malaysia.. Buktikan keprihatinan kita.... Bukan sekadar melaungkan SAVE PALESTINE tetapi kita perlu bertindak... Bukan dengan senjata... Bukan dengan kekerasan tetapi dengan EKONOMI.. 

JOM BERPERANG.. PERANG EKONOMI.. BUKA MATA KITA SELUASNYA.. JANGAN MENYUMBANG WALAU SESEN PUN PADA PUAK  YAHUDI... ANDA PASTI TAHU KENAPA KAN??? TEPUK DADA TANYA HATI...

BOIKOT.....

gOOGLE iMAGE


SUMBER : http://www.bharian.com.my/bharian/articles/EropahboikotfirmaYahudi/m/mArticle

28 Blogger Bersuara:

Mrs Velentine berkata...

semoga usaha ni berhasil

Kesuma Angsana berkata...

terpulanglah masing2kan

Chic Na berkata...

banyak kan produk diorang. boleh dikatakan barang yg kita guna hari2. jom boikot.

are_lin@yu berkata...

patahkan ekonomi mereka tanda kita bersama saudara kita disana...

Nisah Mat Noh berkata...

baru akak tahu yang J&J tu produk Israel, akak suke pakai losyen JJ ni , nmpknya budget bulanan tak senaraikan lagi JJ ni. thanks info :)

Deqla manjew berkata...

betol tu...jgn dok laung jek..kena pakat2 perang ekonomi ni..tahan nafsu dari beli brg2 tu...rasanya xde masalah buat deqla sbb byk yg deqla x beli..cuma megi, nestle tu mcm perlu je kan.. haihh...boikot2!! :)

Kazman / Sue berkata...

alamakk... baru terbeli mee maggi kari 2 hari lepas... huuu3x

Cik Nur berkata...

jom2..kita boikot..!!
dengan cara ini kita boleh tumpaskan ekonomi yahudi tu..!

Nyue berkata...

jom boikot..

Arina Shamsul berkata...

jom boikot habis2an...

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

kene betul2 ade komitmen dlm mmboikot ni,jgn angan2 je kan,,hehe peringatan utk diri sendiri juga

Busyra Bt Takiyudin berkata...

boikot ramai2.. habis la yahudi tu!

LYAfrina berkata...

tq for sharing..

tp sedar x sedar.. hmpir kesemua brg y kt gunakan adalah dr pihak yahudi kan.

semoga bumi Gaza dibawah lindunganNya..amin

Si Matatajam berkata...

Boikot jangan tak boikot.. Takbir.....

Cho Zila berkata...

hanya mampu berdoa.. hanya mampu tolong setakat termampu... Islam kalau bersatu memang kuat...

izan mama mia berkata...

jom boikot....byk brg jenama ke arah mereka..tuu

dya bunga berkata...

jom boikot

wan nurul hezrina berkata...

nurul take note brg2 tuh..produk selalu guna dr nestle n carrefore.psrya kt pjayani..kita carik produk lain jer.boikot2

Cik Aini berkata...

boikit mcD..
tp kan kemarin ms mcD bg burger free tu..ada ramai gak org2 islam yg dok beratur p amik..
lahai..xtau lah nk cakap apa..

Karukord Jagau's berkata...

jom2....kita boikot

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

jom kita boikot ramai2....

9n0L4 berkata...

alhamdulillah. tepat jam 3 pagi tadi waktu Malaysia,
PERJANJIAN GENCATAN SENJATA
dipersetujui oleh Gaza dan Israel.

Ain Dzaya berkata...

alhamdulillah dunia dah nampak siap ISRAEL sebenar..SUBHANALLAH..kuasa ALLAH :)

Ain Dzaya berkata...

alhamdulillah dunia dah nampak siap ISRAEL sebenar..SUBHANALLAH..kuasa ALLAH :)

kinara kinatara berkata...

semoga usaha nyh akak membuahkan hasil...allah huakbar...

lelamaisara berkata...

boikot jgn tak boikot.....

Che Rosliza Che mat berkata...

Semoga bumi gaza di lindungi dan ada mukjizat dari Allah..

Alana Qistina berkata...

pasni jgn beli maggi lagi ye...hehehe...byk lg mee segera yg lain yg sedap...

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT