Isnin, 13 Ogos 2012

Segmen Kenangan : Entri Peserta #38

ENTRI PESERTA SEGMEN #38 - KEMBARA MENCARI REDHA ILAHI


Terimbau kembali nostalgia zaman sebelum menjadi isteri dan ibu... Suasana Ramadhan cukup berbeza dengan hari ini... Kemeriahan Ramadhan di zaman kanak2 cukup meninggalkan sejuta kenangan.. Jika diimbas kembali, berpuasa di zaman kanak2 waktu dahulu cukup mencabar...Masa terasa begitu panjang..Permulaan belajar berpuasa abah akan suruh berbuka pada pukul 12 tengahari..Hari kedua dilanjutkan sedikit hingga ke pukul 1.00 petang..Begitulah seterusnya sehingga saya mula mampu untuk menghabis kan puasa sampai waktu berbuka.. Saya di zaman kanak2 bertubuh kecil dan kurus.. Mungkin atas faktor itulah abah tak sampai hati melihat saya seperti orang yang kebuluran tak bangun dan melepek.. Nak menanti waktu berbuka , sempat terbaring dulu di tepi dapur....alahai... terasa cukup 'menderita' ketika itu.. Tapi puasa tetap diteruskan.. Yang seronoknya....hari2 biasa kalau mintak apa2 susah nak dapat, tapi di bulan puasa mintak lah apa saja yang teringin, InsyaAllah abah akan penuhi... Selalu kalau puasa ,bila abah nak ke kedai saya dengan adik akan pesan kat abah supaya dibelikan air botol ni...



6 Blogger Bersuara:

Cinta Misteri berkata...

yuppp...macam anak CiM nie, bulan puasa ni nak makan apa sumer papa belikan, last2 masuk esbok, finall masuk ton. hurmmmmm

nak gi sambung baca kat sana

Deqla manjew berkata...

byknya entri psl kenangan.. hihi.. btw akk, deqla dah terima kad raya dari akk.. thanks..tggu kad raya dari deqla pulak k. =)

Cik Nur berkata...

jomm..terjah..!

N.Aima K berkata...

suka dngn gmbr katun tu ;)

Masha Meisters berkata...

puasa ni memg semua yang kita nak mak ayah akan cuba tuk dapatkan...hee...bestnyer :)

9n0L4 berkata...

comeynyeeeeeee dudel pinky tu. hehe.

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT