Selasa, 24 April 2012

Tanggungjawab kita...

Orang kata kalau ada tahi lalat atas bahu bermakna orang tu banyak tanggungjawab.. Cuba korang cek tahi lalat atas bahu korang, ada tak??? Kalau ada, cuba muhasabah diri.. banyak tak tanggungjawab yang perlu dipikul... kalau banyak, maknanya tafsiran tu boleh diterima pakai.. kalau tak banyak, maknanya tak boleh diterima pakai.. kebetulan semata- mata.

Sebenarnya, tahi lalat itu bukanlah pengukur tanggungjawab, ada atau tiada tahi lalat di lokas tersebut, memang kita ini dilahirkan dengan beribu tanggungjawab, sama ada tanggungjawab besar atau sekecil hama... Kalau nak disenaraikan memang cukup banyak... hinggakan tak larat nak senarai.. Sebulan belum tentu abis... Yang kita nampak, TANGGUNGJAWAB KEPADA ALLAH, IBU BAPA, DIRI SENDIRI, (ANAK DAN SUAMI/ ISTERI JIKA ADA),SANAK SAUDARA DAN RAKAN TAULAN.. Pecahan kecil kepada tanggungjawab utama tadi, korang fikir sendiri....

pinjam en Google
Siapapun kita? Pasti ada tanggungjawab besar yang harus dipikul...

p/s :  Sebagai blogger, apa tanggungjawab kita kepada follower/ pembaca? Sebagai follower, apa tanggungjawab kita terhadap blog yang diikut? Fikir- fikirkanlah dan luahkan apa yang korang rasa ye...

10 Blogger Bersuara:

@ deqla manjew berkata...

deqla xde pun taik lalat kat bahu... kat leher ada la, kat tgn, kat hidung, kat ats bibir, kat tepi dagu, kat bawah kening, kat tepi kening, kat pp, kat peha, kat tepi buku lali, bla...bla..bla.. (alamak..abis sume tau taik lalat deqla..hahahaa)

Cik Nur berkata...

Nur tak ada pula tah lalat di bahu.. tapi tggujawab tu memang banyak...

sebagai blogger, dah tentulah kita kena sebarkan maklumat yg benar2...kalau tak benar..cari dosalah namanya..

etuza berkata...

Asalamualaikum ..
Blog bukan keutamaan pada saya ya, kita tak dapat jangka kehidupan mendatang, segalanya takdirNya. Untuk puas kan semua orang, sekalipun dalam keluarga kita tak mampu. Jika ada masa insyaallah ada updated. Terima kasih mengingatkan ya..

Yumida berkata...

dlm diri kita mmg byk tggjwb....

klo sbg blogger? ermmm...no idea la kak...coz sy berblogging utk ske2 jer..myb sbg pendgr kita blh kurangkan rs bebanan org tu...kasi pendpt klo diminta..kasi advice bila diperlukan

Arina Shamsul berkata...

assalammualaikum kak :)

tanggungjawab tidak dapat dipisahkan dengan manusia ,selagi namanya manusia mesti ada tanggungjawab,yang menentukan besar dan kecil nya cuma diri sendiri.nak bertanggungjawab atau pun tidak.hihihi..

rasa2 mana2 perdana menteri ada tahi lalat kat bahu tak kak?hahaha..

LYAfrina berkata...

setiap org mmg ada tanggungjawab masing2..lagi pada family, agama, kerjaya...

Kunang-Kunang berkata...

Salam Dieyna,

Kita dilahir ke dunia sebagai khalifah Allah, jadi banyaklah tanggungjawab yang perlu kita pikul dan lunaskan.

etuza berkata...

datang singgah membaca komen2 amat berhikmah ..tq

~::Chenta::~ berkata...

setuju ...

Tapi chenta dua-dua belah bahu ada tahi lalat ... huhuhuhu

9n0L4 berkata...

setiap watak kite ade amanah & t/jawab tersendiri. sbg isteri, ibu, anak, dll. mmg banyakkkkkkkkk. ;)

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT