Khamis, 29 Mac 2012

I.M.P.I.A.N

Semua orang ada impian kan...? Nak kaya, nak ada kereta besar, rumah besar, gaji besar dan macam- macam besar lagi lah kan... YESS,, Dieyna pun ada satu impian.. Tak taulah impian itu bakal jadi kenyataan atau tak. Semuanya ditentukan olehNya dan kita hanya boleh berdoa dan bertawakal agar impian kita dimakbulkan.

Dalam usaha nak capai impian pasti ada dugaan yang datang. Kalau kita terima dan lalui dugaan itu dengan penuh kesabaran maka pasti sesuatu yang baik akan menunggu kita. Bak kata- kata ini

'Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari,
dan Allah datangkan hujan dan ribut petir.
Kita menangis mencari matahari,
tapi sebenarnya Allah nak hadiahkan kita 
pelangi yang indah..

Indah sungguh pelangi ini...

P/s : Banyak dugaan yang menimpa bermakna Allah menyayangi kita. Tidak mahu kita alpa daripada terus melupakannya. Betul kan???

13 Blogger Bersuara:

Karukord Jagau's berkata...

tiap kesabaran itu pasti ada ganjaran nya...

..::..aRe-Na..::.. berkata...

waa,apa yg diimpikan tu..
smg setiap impian akak menjadi
kenyataan nti..insya-ALLAH...AMIN..

~Sweet Honesty~ berkata...

betul.. setuju sgt.. xperlu mengeluh.. cuba cari dimana silap kita..ada hikmah disitu..

@ deqla manjew berkata...

mmg semua nak, tapi usaha dan tawakal itu penting...dan seharusnya kita bersyukur...

lelamaisara berkata...

betul betul betul...:)

Yana Libra berkata...

Dugaan dan ujian akan mendekatkan kita lagi dengan-Nya~

Insya'Allah :D

Kunang-Kunang berkata...

Salam Dieyna,

Ujian dari Allah memberi kifarah kepada dosa yang pernah kita lakukan.

Cik Nur berkata...

insyaALLAH...Dugaan dan ujian dariNYA mengajar kita erti sabar.. :)

etuza berkata...

Benar apa dikata. Berbahagialah hambaNya yg sabar dalam hadapi tiap ujian mendatang...

LYAfrina berkata...

ujian yang mebuatkan kt kuat & kenal diri.. sesungguhnya..ujian itu mungkin amat erih..tapi ianya amat indah di sudut lain..cuma..kt harus redha dgn sgala ujianNya...

Rumah Kuning berkata...

salam kenal.
usaha dan usaha sambil berdoa. pastu tawakkal. insyaAllah Allah akan bagi sama ada cepat atau lambat.

Deru Ombak berkata...

Salam Ana ..

Teruskan melangkah untuk menggapai impian.. Kalau jatuh.. Bangun k..

Chic Na berkata...

betul tu Dieyna. pasti ada kesusahan sebelum kesenangan. :)

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT