Rabu, 14 Mac 2012

Betul atau tidak???

Betul tak penyataan Dieyna ni


Suri rumah lebih banyak kerja daripada orang yang bekerja. Orang yang bekerja cuma kerja 8 jam sehari kadang- kadang je OT kan. Tetapi suri rumah pula, start keje seawal pagi hinggalah lelapkan mata tengah malam tu. Basuh kain, sidai kain, masak, kemas rumah, uruskan anak, masak petang pulak, lipat kain, masak lagi, basuh pinggan mangkuk lagi dan banyak lagilah adalah rutin harian seorang suri rumah. Kalau suri rumah yang bekerja pula, tanggungjawabnya lagi besarkan, pada urusan keluarga dan juga urusan kerjaya.Lepas o Jangan ada yang kata pulak, suri rumah takde keje. Sebenarnya suri rumah lah yang paling banyak keje...Betul tak??? Pendapat korang macam mana pulak???
Tugas seeorang suri rumah

14 Blogger Bersuara:

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

Yes,setuju.suri rumah keje tk kira waktu.klu yg berkerjaya lg,haihhh, tk hbs2 keje, huhu.tkpe, semua tu dpt pahala kan?alhmdulillah.:-)

Aine Ainun berkata...

ntah dieyna...saya suri rumah...
susah nak cakap. Yang pasti kita pkul tanggungjawab Isteri..anak..menantu..Jika ada anak, kitalah Ibu!

ada org pndang suri rumah senang lenang, goyang kaki..kdg2 dpndang bagaikn takde perasaan, sehingga x boleh nk mmberikan alasan pd org lain ..sekiranya ada apa2 yg berlaku ..

oh sukarnya nk menjelaskan...

kita jd yg terbaik Ok=)

..::..aRe-Na..::.. berkata...

betui2 dieyna...saya setuju ssgt..
banyak kan keje suri rumah neh...
mana lah ada goyang kaki bila dok d umah kn..
byk kje senang menunggu hehehe..

etuza berkata...

Asalam.
Tak dinafikan, inilah realiti seorang suri rumah, tapi yg suami tu dari duduk diam2 kenalah bantu apa-apa patut, sejuk hati isteri.Berkat rumahtangga.

etuza berkata...

Mandikan anak2, kain yg disidai bila dah kering kena lipat lagi..apapun isteri yg ikhlas x akan mengira apa kerjanya.Tahnia para isteri macam ni. Insyaallah masuk syurga..

LYAfrina berkata...

setuju gak... suri rumah bkerja sepanjang masa..walaupun wktu mlm... berjaga nk buat susu utk anak..

tp bg wanita y bkerja pon.. bila blik rmh..tugasnya sama seperti suri rmh.. letih.. tp itulah hebatnya wanita :-)

Dieyna berkata...

Siapa yang pandang suri rumah takde keje memang tak patutlah.. Memang ada orang yang mcm tu...

Dieyna berkata...

bannyak keje menunggu...hehe

Dieyna berkata...

Berbahagialah jika suami membantu.. ringan skit bebanan..

Dieyna berkata...

yer.. wanita memang hebat... hehe

aswadz berkata...

btol la tuh. kdg2 yg bekerja ni pun, bkn straight wat keje pun.

fatmasha berkata...

suami kerja juga...kerja dia org time malam je...hehehe

Arina Shamsul berkata...

ya!ya! saya angkat tangan tinggi2 ni kak,tanda setuju.hihi.saya takmo komen panjang2 la kak sbb gambar tu pun dah mencerminkan segala2nya.cehh..cermin tu,hihi

Siti_btp berkata...

Setuju sangat-sangat, kalaulah ada mesin basuh yg keluar kain siap berlipatkan
best..
Terima kasih kerana sudi baca blog akak..Komenlah apa yg patut ye! Baru berintenet thn ni, byk krgnya itupun suami bantu..

Dah tua dik kepala susah nak tangkap apa diajar..

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT