Ahad, 23 Ogos 2015

Dapat zat dan vitamin walaupun kurang makan sayur dan buah

Dieyna bukanlah  penggemar  sayur-sayuran dan buah- buahan. Kalau ada depan mata barulah makan, itupun pilih-pilih juga  hehe. Habis tu, macam mana Dieyna nak peroleh vitamin secukupnya untuk badan ini. Maka, suplemen jadi pilihan..

Memang banyak suplemen di pasaran. Macam- macam jenama ada. Blackmores.. Scott Emulsion .. 21st Century dan macam-macam lagi laa.. Tetapi Dieyna pilih jenama Shaklee. Sebabnya Dieyna tertarik dengan Shaklee nya tagline SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN dan SENTIASA MESRA ALAM..


Kadang- kadang Dieyna guna setiap suplemen ini macam pengganti ubat- ubatan sintetik pulak hehe. Shaklee dah claim produknya memang semulajadi, bersumberkan bahan yang benar-benar asli tanpa sebarang unsur kimia atau bahan sintetik lagilaa Dieyna yakin. Sijil halal badan yang diperakui JAKIM pun ada, maka tiada unsur yang boleh dipertikaikan kehalalannya. hehe

Ini antara suplemen yang Dieyna sekeluarga makan.  Tetapi bukannya makan semuanya serentak, kenyang suplemen lah nanti... hehe. Suplemen ini Dieyna makan atas kondisi badan jugak. Meh sini nak stori, waktu Dieyna perlukan setiap suplemen ni.

1. Tatkala penyakit resdung menyerang

Dieyna memang ada masalah resdung. Salah makan skit je, mulalah resdung menyerang.  Serangan yang paling tension sekali ialah bersin tak berhenti di samping gatal di bahagian hidung dan telinga.
Kalau kena gini , memang Dieyna tak tangguh- tangguh dah, pi dapur ambil 6 biji ALFALFA telan sekaligus kemudian minum air masak banyak-banyak. Alhamdulillah tak sampai setengah jam, gatal- gatal dan bersin terus berhenti.

2. Rasa panas badan/  selsema/ demam

Bila badan letih plus cuaca tak menentu, badan mudah sangat dihinggap penyakit. Waktu- waktu macam ni, Dieyna akan makan VITAMIN C. Paling bnyak Dieyna telan 2 bj. Suami demam pun  Dieyna suap dia makan vitamin c ni. Vitamin C boleh bertindak meningkatkan antibodi kita. Bila antibodi meningkat, badan  kita akan   dlindungi dari virus jahat. VITALEA juga Dieyna ambil sebiji untuk bantu tingkatkan kecergasan badan. Bak kata orang ganu... sekung je

3. Nak makan banyak- banyak
haha yang ni paling best, nak- nak time nak pi open house.. menu makanan banyak kan? Kalau boleh semua benda nak makan.. tapi lemak dan kolestrol konfirm menimbun2 kan.. Jadi untuk cegah Kolestrol daripada menimbun dalam salur darah tu.. Dieyna makan PHYTOCOL ST tu dlu.. Fungsinya sebagai penghalang kepada lemak2 menembusi salur darah. Ambik 2 bj setengah jam sebelum sesi menjamu selera bermula...

4. Berjerawat
Kat sini lah fungsi utama vitamin E tu.. naik je jerawat, Dieyna akan pecahkan kapsul dan sapu pada tempat berjerawat.. Setakat dua tiga kali buat ni, memang jerawat cepat je kecut. Alhamdulillah...

Sebab tu Dieyna bgtau semua suplemen di atas Dieyna tak makan serentak. Makan ikut keperluan dan  keadaan semasa. Nak makan vitamin banyak2 ni,air masak wajib minum.. 2 hga 3 liter sehari... barulah suplemen nii berkesan dengan lebih baik lagii..

Kurang makan sayur pun, in shaa Allah masuk juga zat dan vitamin melalui suplemen ni. Abis tu wajib ke suplemen ni... hehe tepuk dada tanya selera kan.. Kalau jenis suka sayur-sayuran dan buah-buahan okelah kot tak makan suplemen tapi kalau buah dan sayur tolak tepi maknanya boleh dah keluarkan sedikit bajet untuk beli suplemen. Kesihatan kena jaga walau apa cara sekali  pun....kan>>???

Dayana Bahar
932071
01924810168

Kedai Suplemen Shaklee saya dibuka 7 hari seminggu. Berminat nak tau lanjut, hubungi je nombor diatas.. wasap pun ada tau.....



1 Blogger Bersuara:

Hani Fadhlina Abdul Rahman berkata...

Sekarang nie hampir semua keluarga amek supplement ...

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT