Halaman

Jumaat, 5 Jun 2015

Ranau Sabah dilanda Gempa Bumi

Pagi ni kita dikejutkan dengan berita Ranau dilanda gempa bumi dengan skala 5.7 richter. Semoga kawan-kawan kita yang berada di sana berada di bawah lindunganNya.

Apa khabar Sweety dan Cikgu Etuza di sana ye? Pagi tadi Mv pemilik blog msvalentine ada berkongsi beberapa gambar keadaan di sana.




Semua penduduk Sabah terutamanya di Ranau perlu berjaga-jaga kerana tidak mustahil berlakunya kembali gempa bumi susulan. Semoga kita semua dilindungi daripada bencana.

Bumi dah semakin tua sebenarnya... Sebelum ini tiada kedengaran Malaysia dilanda gempa bumi atau bencana yang dahsyat2 tetapi sekarang segalanya berubah. Malaysia dah termasuk dalam negara yang dilanda bencana.. bermula dengan tsunami yang turut melanda beberapa negeri di bahagian utara, banjir besar di Pantai Timur, gempa2 halus di Bukit Tinggi Pahang dan sekarang benar2 gempa bumi di Ranau, Sabah.

Kepada yang membaca entri ini.. panjatkanlah doa agar kita semua dijauhi daripada bencana.

Buat sahabat blogger Dieyna, MV, Cikgu Etuza dan Sweety jaga diri dan keselamatan. Kami semua mendoakan yang baik2 untuk korang semua di sana...

4 ulasan:

Mrs Velentine berkata...

tq kak dayana..MMg gempa tu betitik d kundasang sebab tue effect seluruh sabah....

LYAfrina berkata...

semoga mereka y berada di sabah dilindungiNya..amin

Chic Na berkata...

akakkk.. lama tak datang sini..

harap2 semua yg kat sana tu selamat & sentiasa dilindungi..

Arina Shamsul berkata...

mmg risau sangat kak,apatah lagi family ramai di ranau sabah..hati senentiasa berkobar2 sampai saat ini..huhuhu.

Catatan Popular