Isnin, 30 Julai 2012

Segmen Kenangan : Entri Peserta #11

ENTRI PESERTA KE 11 - MISS BANU STORY


Segmen: Kenangan Ramadhanku


Cerita ni masa kiteorg masih belajar kat kL n duduk umah sewa kat Pantai Dalam...
Bila bulan Ramadhan tiba memang best waktu nak berbuka tuh sebab kiteorg akanduduk sama2 dan berbuka ramai2 kt umah sewa tuh..rasa meriah sangat..Pas berbuka tuh semua akan bersiap-siap nak gi terawih kat Surau kat situ..Namun biasalah bila masuk bulan Ramadhan tuh memang ramai la budak2 main mercun dum dam dum dam bunyinyer..kadang2 sampai terkejut jadinya bila bunyi mercun tuh kuat sangat..Nak dijadikan cerita flat yg kiteorg duduk tuh berada di bahagian belakang sekali manakala surau pula berada dibahagian depan kawasan perumahan tuh..Maka untuk ke Surau kiteorg terpaksa berjalan jauh sedikit laa dan terpaksa melintasi beberapa blok untuk sampai ke Surau..bila nak berjalan ke surau tuh la yg paling seriau sekali bukan apa seriau dgn mercun la..
Masa tengah berjalan ke Surau tuh boleh plak BERSAMBUNG DI SINUN

6 Blogger Bersuara:

Falsya berkata...

sama la phobia ngan mercun..time bkn time berjalan..time drive..sbb penah ade sorang makhluk nie baling mercun tetibe kat tepi kete..terkejut tp nasib baik tangan xpulas stereng..kalau x,,,hurmmmm..

Deqla manjew berkata...

dah baca dah semlm... tak elok main mercun.. tgk la, dah ada yg cedera mata gara2 mercun..kalo buta camne? ish.. takot..bila nk raya jee ade jek kes2 mcm nih! tak serik2 kan..

Yumida berkata...

benci ngn org yg main mercun pastu kasi lempar2 kat kita..terasa nk sekeh or tempeleng kepalanya..haha..ganaz x?

Miss BaNu berkata...

fuhh mercun ni mmg boleh buat org terkejut sakan hehe kdg2 bayi yg nyenyak tido pon leh terjaga dan nangis sebab trkejut dgn bunyi mercun tuh.

~Sweet Honesty~ berkata...

haha.. yg ne pun sudah baca..hehe

9n0L4 berkata...

org main mercun ni kdg mengganggu kite solat tarawih. setok kkarung pa. hehe.

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT