Halaman

Ahad, 29 Julai 2012

Segmen Kenangan : Entri Peserta #10

 ENTRI PESERTA KE 10 - DIARI AIMA



SEGMEN : KENANGAN RAMADHANKU

Saya masih ingat 4 tahun yang lepas, ketika menyambut ramadhan kali pertama sebagai seorang isteri. Ketika itu, suami ajak untuk tinggal bersama dia di kampung. Saya tidak berkerja, jadi keluarga mertua mencadangkan agar saya datang untuk tinggal bersama mereka. Lagipun inilah masanya untuk beramah mesra antara anak menantu dan keluarga mertua.

Perasaan sayu tu memang tidak terkatalah. Walaupun itu bukan pertama kali saya berpuasa tanpa keluarga, tapi itu adalah pertama kali saya berpuasa sebagai seorang isteri dan keluarga baru. Kalau ketika bujang rutin saya adalah memastikan apa juadah berbuka untuk kami sekeluarga sebab saya anak sulung, memang rutin saya menyediakan semuanya. Bila sudah berumah tangga saya cuma membantu yang kecil-kecil sahaja. Yalah masa tu kan masih rasa kekok, mau menyediakan juadah ikut selera sendiri nanti orang lain tidak suka pula. Tapi ... 

4 ulasan:

Nurul Says berkata...

wah kak mcm sedutan cerpen pula kekekekeke

Unknown berkata...

rajinnye akk wat entri gini..terbaiklah kak... nnti deqla join k!!! byk kenangan ni...tgh pilih yg mana berkenan nk citer.. hihi

~Cik Sweety~ berkata...

hahaha..sydah baca yg ne juga

9n0L4 berkata...

si aima ni mmg pjg sokmo entry nye. dahla font kecik. hehe.

Catatan Popular