Rabu, 18 April 2012

Tak reti nak bagi notis agaknya

Balik kerja kul 2.00 petang, cuaca panas.. niat hati nak bersiram.. buka je paip air.. Alamak, air yang keluar takde langsug.. huhu pi dapur, buka paip kat singki, langsung tak keluar air.. Sakitnya hati.. Mujur ada air tangki kat bilik air belakang.. penyelamat keadaan...

Selalu macam ni, nak tutup bekalan air tak pernah nak bagi tahu.. sedar-sedar balik kerja air takde.. Pernah sekali tu, sampai keesokkan harinya masih takde air.. Air tangki juga yang digunakan.. Kurang- kurangnya tampallah notis kat mana2.. buat announcement bergerak macam pembeli surat khabar lama tu...Takdelah penduduk setempat terdesak nak guna air..

Air tangki pulak untuk guna mandi- manda n bersihkan diri je, nak guna untuk masak, macam tak sesuai je.. bukannya kita tau ada apa dalam tangki kat atas tu kan... Sehinggalah entri ini ditulis, air dah keluar skit.. tapi sangatlah slow, ala-ala malu2 kucing gitu.. nak masak pun tak lepas...

p/s : Air takde, so takyah masak, takyah masak maknanya.. HOOREEEYYY

11 Blogger Bersuara:

~Sweet Honesty~ berkata...

apasal pula xyah msaka erk?? diet ke?? hihi

Aine Ainun berkata...

Oh slalu ke dieyna. Kalo slalu kna la bg notis..

Btul dieyna, tangki utk mandi, cuci kain ok la,
kalo nk masak air mcm x bestkan..
Tp kalo terdesak....huhu

Yana Libra berkata...

hehe..makan luar~~~~! :p

Chic Na berkata...

xyah masak maknanya makan luar! yayyy.. nyusahkan org jelah kalau xbg notis camtu kan. :)

Dieyna berkata...

hehe tak diet cuma beli produk pasar malam hehe

Dieyna berkata...

selalu sangat AA.. Boleh dikatakan tiap2 minggu.. Kat lorong depan ni, diorang baiki saluran longkang.. agaknya itu puncanya diorang tutup air kot.. tapi kurang2 nya bagilah notis.. huhu

9n0L4 berkata...

takde letrik okey lg kot. klu takde air, fuhhhhhhh kelam kabut hidup. ;)

Dieyna berkata...

hehe makan dalam umah jugak, cuma bungkus makanan luar ehehe

Dieyna berkata...

betullah.. tak mkan luar pun chic na.. beli pasar malam je..

etuza berkata...

Memang banyak masalah jika tiada bekalan air. Banyakkan sabar ya..

Cik Aini berkata...

skali skala mkn luar best..tp kalo selalu naik jemu la plak..

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT