Rabu, 18 April 2012

Layan je lah...

Lawak kartun

Semua dialog di bawah ini, adalah berdasarkan kisah benar.. Korang layan jelaah ye... Mungkin boleh buat korang gelak, dan mungkin juga tidak.. Sekadar perkongsian di malam Rabuu....:))

Dialog 1 :
Situasi : Dalam bilik darjah Tahun 1

Cikgu A baru je duduk di meja guru dalam kelas, kemudian datang seorang murid....

Cikgu A : Ye, ada apa Ikhwan?
Ikhwan : Cikgu, saya nak cerita skit.. Malam tadi, saya main2 dengan adik saya, Best sangat main cikgu sampai adik saya kalah....
Cikgu A : Awak main apa??
Ikhwan : Main ps2 ar cikgu...
Cikgu A : Abis tu...
Ikhwan : Jadi, saya tak dapatlah siapkan kerja sekolah yang cikgu bagi.. lepas main2 saya tidur.....
Cikgu A : Erk... ( Dalam hati, tu sebenarnya dia nak citer. Tak siapkan kerja sekolah rupanya, nak marah ke tak ni>>??? )

Dialog 2
Situasi : Depan pintu pagar sekolah

Cikgu A mengiringi murid pulang sehingga ke pintu pagar.. Maklumlah sekolah meminta guru menghantar murid hingga ke pagar dan ibu bapa tidak boleh masuk ke dalam kawasan sekolah. Maka, terjadilah perbualan berikut antara guru dengan murid Tahun 1 jugak

Cikgu A : Azri, balik dengan siapa hari ini??
Azri : Balik dengan orang rumah cikgu,,
Cikgu A : Hah, balik dengan orang rumah. Bila awak kahwin? Tak jemput saya pun . ( Sambil gelak2)
Azri : Eh, salah Cikgu. Balik dengan nenek saya.. Hehehe

Dialog 3
Situasi : Dalam bilik darjah sewaktu sesi pengajaran

Cikgu A : Siapa boleh bina ayat guna perkataan "Ibu"?
Murid : Saya, saya cikgu...
Cikgu A : Okelah, Aidiq, saya nak dengar ayat kamu..
Aidiq : Ibu saya ada dua, cikgu..
Cikgu A : Gulp, telan air liur.. Dalam hati bertanya, betul ke??

Dialog 4
Situasi : Dalam kelas pra sekolah

Cikgu B : Hari ini kita bercerita pasal binatang ye.. Siapa tahu pasal binatang dalam zoo??
Murid2 : Saya tahu cikgu..
Cikgu B : Okelah, Ali.. Binatang apa dalam zoo??
Ali : Harimau, Cikgu.
Adib : Saya tahu , Kucing kan bila dia besar nanti, dia akan jadi Harimau, betul dok, cikgu
Cikgu B : Ada ke gitu, Adib ni... huhu macam ni bla bla bla.. Faham???

P/s : Tengah duk bayangkan, kalau budak tu kata.. "Cikgu, cicak kan bila dia besar nanti mesti jadi buaya kan, kan?? habislah Dieyna anak beranak, dalam rumah tu banyak cicak haha

21 Blogger Bersuara:

Yumida berkata...

haha..yg ke-4 tu x tahan..habis la..kt umah ade 8 ekor kucing..ape nk bgi 8 ekor harimau tu mkn nnti...peti ais kecik jer nk simpan daging

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

Huhu, a'ah, setuju ngan ida, klkr yg ke4 tuh.hiihi....

etuza berkata...

semua berjaya mensenyumkan saya, macam faham2 ja cikgu A.Sporting ...

Chic Na berkata...

tergelak. lg2 yg no 4 tu. hikhik.. :)

Cik Nur berkata...

hahahaha..lawak betul le budak2 ni..yg no4 tu mmg giler lawak..imiginasi budak2 kan..
tapi yg no3 tu...lagi sempoi..sampai buat kita tertanya2..heheh

Dieyna berkata...

jangan lupa kena beli kandang sekali.. hehe... nanti ngan tuan2 sekali rimau ngap.. haha

Dieyna berkata...

haha memang lawak.. mujur pulak dia tak kata, cicak tu besar nanti jadi buaya.. hehe

Dieyna berkata...

macam faham2 cikgu A.. Ckgu etuza fkir siapa cikgu A.. hehe>>>/??

Dieyna berkata...

hehe meh gelak sama2 ye

Dieyna berkata...

imaginasi memang tahap gaban budak2 ni...

LYAfrina berkata...

baca y no.3 tu... hik2..kelakor plok

@ deqla manjew berkata...

haha... ank murid yg sgt jujur...

Yana Libra berkata...

macam-macam..hehe..budak2 selalunya jujur~

Karukord Jagau's berkata...

Ank pompuan saya masa kecik2 dulu tgk iklan kat tv....iklan tuala wanita.

Dia tanya...."Tu apa tu bah ? "
Saya diam je...buat tak tau...heheh nk jawab cemana tu...huhuhuu

Cik FaRiZaM berkata...

hahahah lawak betul la....


singgah n follow

afasz.blogspot.com

lelamaisara berkata...

hehehehe..terkekek saya gelak..budak macam2 kan..Jujur betul diorang....

Kazman / Sue berkata...

haaa3... terhibur baca teletah murid2....

eB ezrin berkata...

ha ha ha
cute jerk :)

Mrs. Norrie berkata...

Salam..seronok singgah blog anda
Apa kata anda join contest mudah saya...
Hanya meneka gambar dan mana tahu ada rezeki untuk sicomel anda....

clik link nih yer...
http://asranorrie.blogspot.com/2012/04/teka-dan-menanganda-dpt-hadiah.html

9n0L4 berkata...

haha. dialog 3 paling tak tahan. mcm ade instinct pulak dgn akak, arini jaa pun wat entry dialog. ;)

Cik Aini berkata...

hahaha
abis la umah ai pun ada cicak gak k.dieyna..
agak2 akak kalo lipas nti besar jd apa.huhu

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT