Halaman

Khamis, 19 April 2012

Hari Belia 2012



Sambutan Hari Belia Negara (National Youth Day) adalah untuk memberi penghormatan kepada belia negara kerana mereka telah memberi sumbangan besar kepada negara dan kerajaan. Mereka tidak harus dilihat sebagai beban tetapi bahkan mereka boleh menjadi aset berharga kepada negara kerana mereka adalah penentu ketahanan dan kekuatan sosial, politik dan ekonomi di masa hadapan.

Sebanyak 11.9 juta belia untuk dikembalikan kepada proses pembangunan negara dengan meletakkan mereka dalam arus perdana tanggungjawab nasional yang harus disokong oleh semua agensi kerajaan, sektor swasta dan NGO. Mereka perlu dididik untuk didengar dan dihargai oleh pelbagai pergerakan dan program yang sangat baik.

Konsep 1 Belia 1 Malaysia telah dapat menunjukkan potensi mereka dan mereka pula sentiasa perlu dipertingkatkan. Kejayaan Hari Belia Negara 2012 adalah titik perubahan ke arah membawa darah muda kepada aktiviti-aktiviti yang sihat dan berfaedah. Penyertaan belia dalam organisasi belia terus meningkat sebagai hasil daripada peningkatan motivasi untuk Hari Belia Negara 2012 hendaklah dikekalkan.
HARI BELIA NEGARA 2012 di Putrajaya kali ini akan di sambut dengan lebih hebat lagi.

Bermula 23 Mei hingga 27 Mei, Putrajaya akan menjadi "LAUTAN BELIA" apabila lebih DUA JUTA belia akan membanjiri Putrajaya untuk menyaksikan berbagai pertunjukan, pameran, peluang pekerjaan, mempamerkan bakat dan menyaksikan bermacam persembahan dari berbagai kumpulan muzik. 

Saksikanlah bagaimana meriahnya suasana apabila berpuluh pentas disediakan untuk persembahan termasuk persembahan sebuah kumpulan K POP dari Korea Selatan.  Bagi mengetahui berbagai peluang, kehebatan dan keriangan Hari Belia, saksikan HIMPUNAN JUTAAN BELIA dan LIKE web berikut:

Tarikh : 23 – 27 Mei 2012
Tempat : Dataran Putrajaya
Hari : Rabu – Ahad
Masa : 9.00pg – 5.00ptg

7 ulasan:

Chic Na berkata...

mmg best pegi himpunan sejuta belia ni. mcm2 xtvt menarik ada. jom pegi ramai2. :)

Yumida berkata...

info yg padat...andai dekat dri sini...mmg kepingin nk turun memeriahkan di sana..

sis di tag di sini:
http://umikasum.blogspot.com/2012/04/simple-giveaway-by-mya-vinnfier.html

9n0L4 berkata...

amboiiii. k-pop pun nak menyibuk? huhu. ;)

adam narzuan berkata...

jom berhimpun...

Siti_btp berkata...

Zaman belia dah berlalu kot..
Anak dah belia dah tapi perangai mcm baby lagi..

Unknown berkata...

himpunan raksaksa belia, hebat ni , satu pengisian dan penghoarmatan kepada para belia..bagus

dya nasir berkata...

lepas present nk pergi lah...hihi

Catatan Popular