Ahad, 11 Mac 2012

Berbudi pada tanah

Sejak dua tiga menjak, suka pula bercucuk tanam.. Macam best je, bila nak guna satu- satu bahan masakan tu, buka je pintu dapur , bahan- bahannya dah tercongok kat situ.. hehe

suka tengok ini.. koleksi saya
 Baru- baru ni pi Pasar Malam Kerteh,  ada yang jual pokok limau purut.. terus beli untuk tambah koleksi yang ada.. Tak mahal pun RM8.00 sepokok.. At least kalau nak masak tomyam ke apa ke, daunnya dah tersedia tinggal petik je kan..

Nampak tak tu.. Pokok lada ku dah berbuah... :))
Untung juga berbudi pada tanah ni, dapat makan hasilnya.. Jimat pun jimat.. Walaupun kalau nak beli tak mahal tapi hasil tangan sendiri yang tanam, lagi puas hati...

P/s : Nak cari pokok serai pulak, hari tu dah tanam.. rimbun.. tapi jarang guna pokok tu mati sendiri,, huhu.. nak kena tanam semula...

4 Blogger Bersuara:

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

rajinnye Dieyna. YM pun ader tanam gak sikit, kat belakang umah, pokok serai n pegaga.hehehe.YM ni takdelah rajin sgt menanam2.tapi, mmg best kan, kalo nak bahan2 je, dah tersedia kat belakang umah.:)

etuza berkata...

Asalam,
Ada award untuk anda ya. Semoga sudi terima..

Dieyna berkata...

takdelah rajin mana.. suami yang banyak tanam.. Dieyna ni tukang duk tercongok kat tepi je.. hehe

Dieyna berkata...

wsalam.. dah terima... terima kasih banyak2 yer...

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT