Jumaat, 18 Mei 2012

Kisah dan lagu

Rasanya semua pernah mengalami perkara ni.. Ada lagu yang kena dengan perjalanan kehidupan korang. Kadang- kadang bila dengar lagu tu.. Hati jadi sayu atau gembira kerana terimbas kembali kenangan lama... Meh nak bagitahu lagu apa yang sangat terkesan di hati sehinggakan apabila mendengarnya pasti kenangan lama terimbau di kepala..

Semasa Tingkatan 3, lagu yang tengah femes ialah lagu Kembali Terjalin dan Tak Mungkin Berpaling.. Sebut je tingkatan 3 tetapi perangai masih kebudak- budakan.. Tapi dah tahu minat dan meminati.. Hehe perasan sekejap sebab dah ada peminat masa ni.. ala, budak- budak.. masih tak dapat beza perasaan kan... Kenangan tu berlalu macam tu je...

Seterusnya, kenangan di alam belajar di maktab, pada tahun akhir sebelum masing- masing membawa haluan sendiri.. Dieyna rapat dengan seorang teman.. Berlaku salah faham .. Hubungan tergantung begitu sahaja.. Semasa perasaan tengah berkecamuk,, dapat panggilan telefon, tiada suara yang ada hanya lah lagu yang kedengaran.. Nak tahu tajuk lagu tu tak?? "Insan ku sayang Kini Menghilang" nyanyian kumpulan Spin kalau tak silaplah... Konfius sebab tak tahu siapa sebenarnya yang menghantar lagu tu pada Dieyna.. Mungkinkah teman rapat tu????? Misteri tak terjawab...

Kemudian, Dieyna memasuki alam pekerjaan.. Hidupnya suka- suki.. Berat badan dah makin bertambah, almaklumlah dah makan gaji sendiri.. Nak makan apa sahaja sesuka hati.. Orang kata kemaruk makanan.. Feveret food masa tu ialah KFC.. Mana tak bertambah berat badan ye tak?? Bukan pasal makanan Dieyna nak cerita, tetapi lagu- lagu yang menyengat di hati Dieyna.. Sebabnya, terlalu peribadi untuk dikongsikan.. Cuma Dieyna boleh kongsikan nama- nama lagu yang membuat Dieyna sedih bila mendengarnya.. Hingga Akhir Nanti.. Ketahuan.. Kiss Kiss.. Dealova.. 


Kenangan hanya tinggal kenangan.. ALLAH dan Tetapkan yang terbaik untuk KITA.. Bahagia dengan apa yang ada sekarang.. Kita belajar daripada kenangan.. Kita kutip pengalaman juga daripada kenangan... Kenangan hanya tinggal kenangan..

Sekarang ni.. tengah layan lagu ni.. RAPUH OPICK... Menyentuh hati....

P/s : Lagu apa pulak yang ada dalam kisah hidup korang?? Jomlah kongsi sama- sama... sekadar mengimbau kenangan je hehe

32 Blogger Bersuara:

Cik Nur berkata...

terbaru ni yg melekat dalam hati nur, tajuk lagu sudah cukup sudah nyanyian nirwana..

lagu tu ditujukan buat wanitakan, tapi versi nur, di tujukan buat lelaki..!

mmg kena sebijik dekat batang hidung..!

huhuhuhuh..sedih..!

Dieyna berkata...

akak suka gak lagu ni.. tapi sekdar suka dengar jelaa hehe

whitecappuccino berkata...

banyak sgt lagu yg membawqa kenangan..tak tertulis..

Dieyna berkata...

pastinya kenangan tu bercampur kan.. manis dan pahit hehe

Cik Aini Lavender's berkata...

ai pun sama la akak,dulu ms form 4 teringat ai suka sgt kat srg budak laki ni,pastu ai selalu tepon & tujukan lagu kat dia ''dlm diam ku mencintaimu'' tp bl dia tnya ai xmo cakap siapa...
hahaha bl ingt2 blk malu la plak =p

Deru Ombak berkata...

Salam Ana...
Singgah subuh layan rapuh... :)

Ada beberapa lagu tak boleh dah nak dengar... Hehe

Yana Libra berkata...

hehe..sy masa tahun 2007/2008 kot..masa mula2 kenal dengan leonerz..ruang rindu dr letto...sbb masa tu rasa macam tak mungkin je berlaku..hehe~ :p

amirah berkata...

aah kan...selalu mcm tu..tetiba ada je lagu yg kena dengan perasaan kita..huhu

Chic Na berkata...

byk tul lagu kenangan akak ni.
bg saya lagu rozana. sbb seseorang pernah nyanyi lagu tu utk sy masa birthday. huhu.. :)

@ deqla manjew berkata...

mmg betul, lagu jugak ada hubung kait dgn perjalanan hdp, mcm deqla dulu masa frust ngan 1st love, deqla x leh dgr lagu karam nyanyian zabarjat mesti nk nanges sbb dye tinggalkan deqla mcm tu je dan menyepi tanpa kaba berita...sedeh sgt...lps tu bila kenal ngan incek hubby, dye tujukan lagu sejiwa nyanyian spring kat deqla...hati tersentuh sgt...sbb lirik lagu tu cukup sesuai dgn deqla yg patah hati dan incek hubby sudi dtg merawat luka di hati..ecehh...terjiwang la pulak...hihihi...jgn marah ye cikgu... :)

Solehah Shamsuddin berkata...

Hi.Solehah singgah sini ye.Nak golek2 sini sambil tengok entry ye.lgu touching yg solehah xleh dgr mmg byk.lgu zhivilla-aishiteru, samsons-kenangan terindah, jason mraz-im yours & ukays-bila diri disayangi. lagu2 ni mmg solehah xleh dgr sbb bg byk kngn.ble dgr msti nk nangis

~Sweet Honesty~ berkata...

masa zaman sekolah menengah, lagu yg byk kenangan dh lupa la tajuknya.. tapi liriknya mcm ne.. "waktu bersamamu banyak benar kenangan yang kita ciptakan bersama..." exist kot..

Huhuhu.. lagu ne bkn sbb cintan cintun ke apa.. tpi masa tu kan zaman kemaruk besfren2..bila gaduh, bgi lagu ne suruh dgr..mengalahkan org becinta..haha

Oh..skrg tgh dgr lagu kat blog cik sweety.. (^_^)

Dieyna berkata...

biasalh zaman budk2 rmaja.. memang akan ada admire2 ni..

Dieyna berkata...

hehe setakat ni bolh dengar lagi cuma bila dengar tu. terimbau kenangan silam laa

fatmasha berkata...

lagu adam ahmad...mmg menyentuh perasaan...

9n0L4 berkata...

lagu opick ni mmg terbaik. lagu lagu die yg lain pun sedap. ;)

izan mama mia berkata...

masa tgh bercinta dulu selalu juga layan lagu..sekarang layan lagu untuk anak jer...
saya suka lagu 'aku tak marah' arrow....

izan mama mia berkata...

jemput joint segmen saya...'imbau kenangan saat sah jadi miliknya'...kongsi kenangan bahagia...jom...kalau sudilah..

Misya Mialen berkata...

heee... sy setuju bila dieyna kata lagu tu ada kaitan dgn setiap perjalanan hidup kita. mcm cun2 je pengarang tu buat kan.;) seolah-olah kita yg berada di dalam lagu. setiap lagu ada cerita terkaitan dgn kita;) sy pun mcm tu juga. tp, skrg ni sy cuba utk x sedih lagi bila dah dgr lagu. sbb bila sedih hati x tenang;)

aReLaN berkata...

hmmmm...memang banyak pon kisah hidup yang ada kaitan ngan lagu tapi biar la.jangan dilayan sangat mainan perasaan tu.life must go on

Si Matatajam berkata...

1st bw here. Done follow n hope hit me back

Dieyna berkata...

akhirnya ia berlaku kan.. hehe kena upgrade hubungan tu ke stage lebih tinggi yer.. hehe

Dieyna berkata...

pencipta lirik alert dengan keadaan semasa.. erm.. nampak sangat perasaan manusia sama kan??? hhee

Dieyna berkata...

bestnyer.. touching tu.. org tuju lagu hehe

Dieyna berkata...

hehe slot jiwang jadi kita pakat jiwanglah ramai2.. ehehe

Dieyna berkata...

hehe klau terlebih layan memang menangis.. hehe jadi jangan layan sangat...

Dieyna berkata...

suka lagu kat blog cik sweety.. hehe kenangan zaman sekolah kan.. best bila ingat semula....

Dieyna berkata...

Lagu yang mana?? Kau Pergi Jua ke?? hehe memang best lagu tu..

Dieyna berkata...

memang semua best.. hehe

Dieyna berkata...

lagu anak lagu wajib layan sekarng ni.. huhu bukan setakat lagu tapi.. rancangan tv pun ikut selera dia... hehe

Arina Shamsul berkata...

banyak lagu yg membawa kenangan lalu pada saya kak.hihi.tapi lagu2 tu semua saya cuba elak untuk mendengarnya...sebab tak nak terimbau kenangan lepas.yg lalu biar berlalu,yg penting kehidupan yg baru..ngeeeee...

@ deqla manjew berkata...

sweety, lagu yg sweety maksudkan tu tajuknya RAMALANKU BENAR BELAKA... bkn kump exist yg nyanyi..tp kump UMBRELLA... hihihi...deqla ni kalo bab lagu2 lama deqla tau la jugak.. :)

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT