Jumaat, 16 Mac 2012

Puas Hati :))

Semalam tension dek penangan si mondok, kalau nak tahu boleh baca entri ini yer.. Hari ini rasa puas hati, gumbira gumbira.. sebabnya si mondok tersebut telah berjaya diperangkap dan dihapus kira.. Dah siap kebumi elok2. bagi jadi baja haha.. Boleh pulak Dieyna bergumbira atas kematian makhluk lain kan... gembira ni tak apa sebabnya spesis binatang makhluk perosak HARUS dibunuh. Daripada kita membahayakan diri kita, baik kita hapuskan dia.


Godek- godek pak cik Google, jumpa petua ini..

CARA- CARA MENGELAKKAN TIKUS MEMASUKI RUMAH
Letak daun limau purut di dalam rumah, tabur di sekitar tempat binatang ini kelihatan, Insya Allah tak cukup kaki, binatang ni lari. Kena pi beli daun limau ini lah nampaknya. 
Pokok limau purut baru je beli, tapi
Uncle yang jual pokok tu kata, jangan petik lagi daunnya,
kena tunggu besar dulu baru petik..
sumber gambar 
Letak daun pandan
Guna produk serai wangi

Letak buah epal malaysia (Mana nak cari ni eik)
Tak pasti pulak keberkesanan petua- petua ini, tapi Dieyna nak cuba la... Biar satu rumah bau limau purut takpe asalkan kelibat si mondok tu tak kelihatan. hahaha gelak jahat. 

p/s : Korang ada petua lain tak?? Boleh kongsi dan dicuba.

5 Blogger Bersuara:

Ayuni berkata...

hm, mak sye selalu membebel pasal cik ti yg selalu wat onar, br je mama sembur racun atas atap, busuk betul bau bangkai cik ti....

Aine Ainun berkata...

Kiranya, cik kus yang mati tu dieyna guna perangkap ea??

Hehee....sy pun xda petua. Sori dieyna

Kunang-Kunang berkata...

Semua bahan-bahan ni ada di rumah, boleh cuba ni. Terima kasih berkongsi info yang bagus ni.

Marsha~ berkata...

Woaaahhhh... Kena buat gak ni..

Aine Ainun berkata...

rupa sy aade komen gak dulu ye...=)

Kak dieyna, pastu camane? ade lg x tikus tu?

saya x brani nk racun die setakat ni, dgn keaadaan skrg..
kalo ble nk halau je...

tp mmg la, selagi dia ade, selagi tu x snang hati tau...

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT