Halaman

Khamis, 20 Mei 2010

Tips mendapatkan ruang tamu kesukaan anda..


Lama sangat tak menulis tips dekorasi, belek- belek majalah Impiana Bulan Mei 2010.. jumpa tips menarik yang boleh dikongsi bersama.. Bagaimana kita boleh mendapatkan ruang tamu yang disukai?... Berikut diberikan beberapa tips yang boleh dijadikan panduan..
1. Mencari apa yang anda suka
Sebelum anda membeli barangan, perkara pertama yang perlu dilakukan adalah menentukan apa yang anda sukai. Salah satu cara yang terbaik adalah dengan merujuk ke dalam majalah dan menggunting pilihan yang anda suka. Potong sebanyak mana gambar yang menarik perhatian anda.

2. Lekatlah gambar di dalam buku lakaran
Dengan menggunakan buku yang mempunyai saiz yang bersesuaian, tampallah gambar yang dipotong tadi. (gambar yang terpilih sahaja)
3. Lihat kepada buku dekorasi anda
Setelah siap, lihat semula buku dekorasi. Jadi, anda boleh melihat trend warna yang akan digunakan begitu juga dengan pilihan tekstur dan motif yang bakal digunakan.
4. Bawakan buku dekorasi anda sewaktu membeli belah.
Buku dekorasi anda ini boleh digunakan sebagai panduan anda dalam mencari fabrik, cat dan juga perabot untuk mendekorasi ruang tamu.
5. Ambil masa dan nikmati proses perancangan dekorasi ruang tamu
Gunakan teknik ini untuk anda bermain dengan kreativiti dan mengambil masa sebanyak mana yang diperlukan untuk menetapkan barangan pilihan anda. Pilih warna cat secara berhati- hati begitu juga dengan pilihan warna fabrik serta susun atur yang bersesuaian.
6. Ambil masa apabila membeli- belah untuk perabot ruang tamu dan dekorasi
Buat pilihan yang tepat biarpun mengambil sedikit lambat, asalkan anda berpuas hati dengan wajah ruang tamu yang terhasil.

3 ulasan:

ardinihumaira berkata...

comelnya warna cerah... dni suka :)

shaffique berkata...

thansk for the tips.. ;)


My latest entry : 10 Perkara Anda Perlu Tahu Tentang Chelsea Musim 09/10 Ini

Tanpa Nama berkata...

boleh i taw ruang tamu yg ats (red color) guna cat jnis ape

Catatan Popular