Isnin, 10 Mei 2010

Sihat terlajak



Tengok baby ni dulu, montel sesangat.Larat ke nak timang lama- lama. Boleh kejang tangan dibuatnya. Nasihat untuk para ibu bapa, janganlah kerana terlebih sayangkan anak sampai terlebih beri makan. Inilah hasilnya kerana sayang yang tak berketepian tu. Ada lagi cerita dan gambar yang menarik selepas ini.. tengoklah paparan seterusnya..


Baby ni sebenarnya baru berusia 8 bulan dan berasal daripada Jilin, bahagian Northeast China. Baby ni dilahirkan dengan berat yang normal asalnya iaitu 3.3 kg.

Walau bagaimanapun, baby ni mula membesar dengan sihat dan kuat selepas sebulannya dia dilahirkan.Hinggalah mencapai berat 18.8 kg dengan ukuran ketinggian 78cm pada usia 8 bulan.

Menurut ibunya, dia terpaksa memberi makan kepada baby ini lebih daripada 20 kali sehari kerana baby ini cepat lapar.(dengan saiz macam ni maunya tak cepat lapar). Kesannya, baby ini masih belum boleh merangkak mahupun berdiri.(berat lebih sangat, patah kaki dia nak tampung badan dia agaknya).

P/s : Dapat baby mcm ni punye besar, duk dalam stroller jerlah agaknya yer.. tu pun kalu stroller tu mampu tampung berat badan dia ni. Kesimpulannya, sayangilah baby anda seadanya jangan disumbat apa sahaja jenis makanan tanpa mengambil kira kesannya di kemudian hari.

3 Blogger Bersuara:

Kepala Bergetar berkata...

mak aiii.. sehat betull

miss hav0c berkata...

mak aiiii..shinchan pun lagi kurus

9n0L4 berkata...

boleh bygkan betape bsr nye baby ni. obes kot. :)

Google+ Followers

Siapa saya??

Foto saya

Pengedar bebas SHAKLEE bagi kawasan PAKA, DUNGUN dan KEMAMAN. Penghantaran melalui POS ke SELURUH MALAYSIA
DAYANA BAHAR PENGEDAR BEBAS SHAKLEE BAGI KAWASAN PAKA, DUNGUN & KEMAMAN. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA. HUBUNGI 019-2481068 UNTUK MAKLUMAT LANJUT